Calisthenics
Tip

Spier en conditietraining door middel van calisthenics

Wanneer je calisthenics eenmaal hebt ondervonden om je spieren te trainen, zul je het een prima bewegingsvorm vinden, die je veel kracht en lenigheid geven. Calisthenics is een workoutvorm die voor iedereen haalbaar is. Het woord calisthenics komt uit het Grieks, wat prachtige kracht betekent. Er zijn in de calisthenics veel verschillende trainingsvormen en oefeningen. Kracht en uithoudingsvermogen wisselen elkaar af. Je gebruikt met deze fitness vaak het lichaamsgewicht wat weerstand geeft. Een push-up oefening kan je 10 x doen. Daar win je spierkracht mee. Ga je deze oefening 100 x doen dan wordt het een cardio-oefening.

Calisthenics

Trainstation 073

Deze veelzijdige sportschool in Den-Bosch biedt je de mogelijkheid om trainingsvormen als calisthenics onder de knie te krijgen. Professionals begeleiden je naar een bepaald doel wat jij voor ogen hebt. Bij deze vorm van lichaamsbeweging worden vooral de grote spiergroepen aangesproken. Er wordt minimaal gebruik gemaakt van apparatuur. Je gebruikt je eigen lijf om de oefeningen uit te voeren. Denk maar eens aan hardlopen, grijpen en duwen. Een beginnend calisthenics-sporter zal bijvoorbeeld de volgende oefeningen kunnen doen.

  • Hardlopen 200 meter
  • Push-ups 5 x
  • Sit-ups 15 x
  • Air squats 10 x
  • Walking lunges 20 x
Calisthenics

Bovenstaand lijstje laat zien dat je gebruik maakt van je eigen lichaam en zo kracht en conditie genereert. Dit alles is prettig om onder leiding te doen van een trainer met veel ervaring. Bij treinstation 073, heb je de mogelijkheid om met een personal trainer aan de slag te gaan. Je kunt echter ook in groepsverband trainen met een maximum van 10 personen. Kijk op de website en zie welke uren er beschikbaar zijn om op jou manier te trainen. Je kunt gebruik maken van het reguliere- of personaltraining-lidmaatschap.